njut av min fartvind :P


igår kom jag och Romane (min värdsyrra) hem från le Chinaillon (se ovan), finfin skidstation i Alperna, med lysande näsor pga solöverskott, kollapsade benmuskler och feta smajl. jag har dessutom lyckats skaffa mej ett aningens ofunktionellt knä och en stukad tumme (samtidigt som jag pajjade telemarkskidorna som jag fått låna... var därefter tvungen att klättra uppför pisten i 20 min med skidorna för att ta liften ner, och därefter gå ytterligare 40 min för att komma till stugan... med paj tumme. haha :D).

ärligt, vi har skidat som galningar; förmiddag på telemark och eftermiddag med Dan, gift med Mano som lånar oss telemarkskidor och tar med oss till skidstationer hela tiden. Dan gillar inte pister så mycket verkar det som, för med honom har vi bara åkt galet branta puckelpister som ger mej svindel med honom... jag och Romane var först ut i pisten på morgonen, åt kortaste lunchen och kom hem till stugan sist - träffade knappt resten av ungdomarna. fast vi var äldst. och de andra höll hov kring Charles, 15, som hängde i hopparken hela dagarna där de andra skulle filma honom :P.
posarN ;)
har ätit som kungar, godaste lasagnen jag smakat, godaste gratängen jag smakat.. och sju timmars skidåkning är rätt effektivt som krydda :). jag ville knappt åka därifrån efteråt... har inspekterat mina skador och rehabiliterat idag.
Le Chinaillon
Romane provar galen mössa under liten runda på byn


brantaste puckelpisten jag sett, trodde vi skulle trilla av...

the moment of relief; ta av pjäxorna...
resultatet av för mkt skidor (Barnabé)
resultatet av för mkt folk i stugan (ont om sömn men destå mer poker)

peace out and love !

Kommentarer
Postat av: Anja

Sju timmars skidåkning om dagen!!! Det är ju som ett Vasalopp om dagen (i princip). Sug på den du Lars! (Hihi!)

Oj vad vi saknar dig Ellen! Kom hem snart!

Många, många kramar fr oss

2011-03-12 @ 11:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0