nedräkning

känns lite som om jag redan är hemma, har sagt hejdå till alla på skolan som slutade i fredags, kommer sakna dem (till och med mina room mates som firade sista kvällen på internatet med att högst olagligt röka varsin cigg i fönstret vid 11 på kvällen :P)! fransmännen må verka bra frostiga i början men om man bara skrapar lite på ytan är de ju nästan lika bra som oss svenskar ;). jag kan absolut inte få de små grå cellerna att fatta att snart är jag hemma, hemma är nästan som typ på film. typ lite luddigt i kanten.

gårdagens fynd!


det som hänt denna vecka....
har slutligen (troligen) fått på papper att jag pratar franska; gjorde internationellt prov vid namn DELF i tisdags hela dagen. det var inte i mitt plugg, tvingades obarmhärtigt upp klockan 5.40 för att ta tåget till en liten håla i bergen. det var en massa sköna korovarer och albaner där också som gjorde provet. det var värsta mysiga lilla byn, massa grönt och jag åt frukost när jag kom dit på en bänk i solen. blev lite oroad när jag inte stog med på listan över de kallade i entrén... men det ordande sej :P så jag hade det rätt bra. det är galet, när jag träffar nytt folk nu är det så mycket lättare än i början. jag är en annan människa nästan (det är i alla fall lättre nu att visa hur uuunderbar jag är :P)

har ett flyg hem bokat: den 28 juni. 16 dagar. ikväll, återträff med min vinter-värdfamilj :).

puss och kram skumbanan!

Kommentarer
Postat av: Lindshe

Hej Ellen!

Tjohopp! Snart kommer du hem :D Jag räknar med att jag får komma på celebrate då?



kram

2011-06-12 @ 23:57:03
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Elin

Förlåt, den förra kommentaren var från mig! Det var bara min kompis adress som råkade ligga kvar :P

2011-06-12 @ 23:58:17
URL: http://elinitas.blogg.se/
Postat av: Anja

Snart är du "Ellensansbaguette"... (Din nya blogg i Sverige?) :-)

Fast lika uuunderbar!

Kram fr Anja

2011-06-16 @ 15:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0