det med ganska stor sannorlikhet absolut sista blogginlägget i världshistorian

wesh, ca roule? (=ung. tja, läget?)

om ni förväntar er nån sorts summary av mitt fabulösa år utomlands lär ni bli besvikna ;) i slutändan insåg jag hur som helst att folk är folk vart du än åker (nämen?). det känns ju skönt att veta liksom, att det inte ommodelerar hjärnan att äta för mycket baguette och fransk ost.

jag har looov. har nog failat min bac de francais, men det gör inget, för efter gick vi på bio och såg Le chat du rabbin :) jag skrattade massor. annars; badar, cyklar, badar, chillar... det är så lugnt att jag nästan blir stressad :P.
har haft återträff inklusive heldagsvandring, rollerblades med lillsyrra och BBQ, med min förra värdfamilj. dom är så himla laid-back att jag undrar hur de inte ramlar baklänges XD det var verkligen väldigt njutbart.

på toppen, 1650m...

i Frankrike har de en något modernare version av midsommar: la fête de la musique. föreställ er ett par dagar varje år, då hela stan/byn förvandlas till en gratiskonsertarena med musik för alla smaker, mängder av stånd med massor av mat, och ännu mer folk överallt... det är ungefär så. varför har inte vi en nationell musikdag?! ska skicka ett officiellt mejl till Reinfeldt och klaga.

hur som haver, i lördags var vi på musikfesten version Geneve med värdfamiljen - jag ska flytta dit. min hjärna har liksom bestämt det utan att ens fråga mej först. tittade på klezmer, lite jazz, dancehall och folk som spelade på pianon utställda lite varstans i stan (det finns en förvånandsvärd mängd pseudo-proffspianister i Geneve...). det var verkligen idylliskt.
jazzband i Geneve :)


igår, efter en eftermiddag som oftast på Genevesjöns enda sandstrand (som är fet och ligger 500m från där jag bor.. jag är grymt bortskämd med läget.) med Clémence och fyra till gick vi på Thonons motsvarighet. det var mycket mer högljutt... men najs, och vi hade till och med hittat nån som kunde skjutsa hem oss efter. så vi slapp leka uteliggare.

fête de la musique à Thonon :D

jag utnyttjar de sista dagarna för att profitera järnet; idag Geneve, med Clémence och Thibault från cirkusen, imorrn Lausanne (och "svensk" middag på kvällen). på fredag och lördag cirkusföreställninger (måste nog börja förbereda mitt nummer :P). måndag, några vänner på hejdågrej. tidsdag, SVERIGE!! och jag har köpt med mej Carambars, det godaste godiset Frankrike har att erbjuda... (utom smörkola men det är så förbubblat dyrt.)

ska gå och lägga mej innan jag somnar på
tangentborkjnkllmklmnnnnnnnkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0