kallt.

känns som om jag har frusit hela veckan (till slut gav jag efter och köpte mej en ny tjocktröja), finns till och med lite snö nu. fast förra veckan gick jag ut barfota för att fota en ko som hade smitit, den var nästan i trädgården.

beviset.

det har stagnerat i skolan och jag går på stand-by det mesta av tiden; jag börjar oroa mej för min engelskanivå också för på den senaste uppsatsskrivningen lyckades jag smälla in två (2) förfranskningar. aj aj.

i onsdags gick jag en timme tidigare igen för att hinna till cirkusen. fick ont i magen redan på tåget (fråga inte varför, inte den blekaste), gick därefter 40 min med en gnagande, bultande smärta i magtrakten för att till sist nå fram till cirkustältet (i Sveriges färger!)

- där jag sjönk ihop i en liten, kraftlös hög när jag fick veta att de inte hade några värktabletter. dubbelvikt av smärta släpade jag iväg mej till närmaste apotek. skulle ha fått motorstopp om jag inte hade liftat tillbaka; det var första gången i mitt liv som jag liftade, men det finns fullt av fransmän som liftar hela tiden!
till slut missade jag mina första två timmar cirkus, men jag hakade på akrobatikträningen iaf (så nu har jag träningsvärk, fortfarande..). jag vill flytta in i det där tältet, det är dessutom fyllt av trevligt folk så det kan knappt bli bättre.

klart slut.

PS. ni fina som skickat brev och paket: ni värmer bättre än min nya tjocktröja! tack <3! dessutom har jag nu fyllt mitt mörkchokladförråd så det räcker fram till påsklovet ;) nej men ärligt, det känns jättemysigt att komma hem på helgen och upptäcka en liten bit sverigekärlek som väntar på mitt skrivbord. DS.


Kommentarer
Postat av: vendela

hej ellen! :D hur är läget där nere i frankrike? trivs du bra? :)

2011-01-23 @ 15:41:17
Postat av: Chef de la Blogg

läs på bloggen , duuh!! :P det är inte som hemma (jag drabbades idag av en akut lust att läsa DN's skivrecensioner...) men ibland är det sjukt bra (ibland mindre bra och mer sjukt).

har du det där hemma?



kram :)

2011-01-28 @ 16:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0