flip-out: 15 grader ute idag.

GOTT NYTT ÅR!! pga dålig planering från mina vänners håll och god planering från Romanes firade jag till slut m densamma och hennes vänner (man kan ju inte säga två timmar innan middag på nyårsafton att, förresten, ni skulle inte kunna skjutsa mej en timme så jag kan fira med mina vänner?...). men vi hade kul, dansat i 7 timmar. bizarrt morgonen efter, kanske pga sömnbrist, men jag hade vant mej vid att dansa konstant och kunde inte stå still :P. (tack familjen och Anja för tomtebloss; dom vet inte ens vad det är här nere... fyrverkeribrist förövrigt!)

 
hade en dålig dag igår men mina vänner här plockade upp och trasslade ut mej så det fixade sej, tack gubben i himlen för att det finns folk jag kan räkna med här. annars har jag gått på halvfart hela veckan; det var så najs med lov hemma hos snälla värdfamiljen att det är lite svårt att ställa om. jag är nog inte en särskilt flexibel människa. lite motivationssvacka. och ärligt talat, alla mina skolämnen är rätt värdelösa utom franskan och konstlektionerna.

jag har förstått hur man skriver en litterär, argumenterande text på franska, att dömma av min franskalärares kommentar (synd att hon var tvungen att snacka om det inför hela klassen. stön). jag hoppas att de inte tänker förvänta sej att jag presterar lika bra i fortsättningen, för då blir de nog besvikna. jag la ner en hel del tid på den där uppsatsen för jag ville kolla om det gick. men, eh, tjoho, jag har alltså fortfarande en fungerande hjärna :P.

dessutom har jag blivit arty... köpte ståltråd i torsdags till mitt konstprojekt, och idag har jag ägnat morgonen åt att, beväpnad med min översättningspenna, fördjupa mej i fransk poesi. nästa bokprojekt: "Candide", Voltaire.


Le Grand Bornand i söndags. vackert, vackert men det är sjukt konstigt med perspektiven när det är dimmigt, visste inte var pisten var... eller i vilken hastighet man åkte...

gjorde en magnifik vurpa; rullade ungefär 50 m nerför en glashal puckelpist till följd av att jag korsat skidorna. ramla i all ära men då vill jag ha en större publik.
jag har en känsla av att det inte är så bra att stoppa tomtebloss i munnen. men det blev ett kul foto :D

jättekram till hemlandet! <3


Kommentarer
Postat av: Anja

Quel hommage till mig (med bilderna) kändes det som i a f... Det är ju aldrig kul när lov tar slut (som det gör för oss imorgon).

En liten hälsning fr. Manu Chau som jag lyssnar på just nu: J'ai besoin de la lune pour lui parler de ma vie, J'ai besoin de la soleil pour me sorter la vie, J'ai tant besoin de toi être â coté de moi - tous les jous jours, tous les jours, tous les jours...Paparap paparap paparappaaaaaaa. (Du känner väl igen den ? :-)). Fast - det är ju lättare om man har texthäfte till låtarna(och mycket svårare om man ska skriva om Candide)!

Kram från alla på Slumnäs

PS. Jag tycker alltid man har en svacka vid årets slut, men sedan brukar det vända. Håll ut!

2011-01-08 @ 19:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0