Serious business.

idag har jag fallit offer för den onskefulla Bac Blanc. det är ett sällsynt monster som lever i utkanten av franska alperna... nej, skoja (*håller upp sån där publikskylt som det står "skratta" på*); det är för att fransmännen ska få testa i förväg hur deras slutexamen är, utan att bli giljotinerade om de misslyckas. eftersom att de som går Première Littéraire (som jag) har slutexamnen i matte, biologi, fysik/kemi och franska i juni i år var det detta vi skulle testas i. 4 h franska, 1,5 h scientifique och 1,5 h matte.
jag har inte mycket för prov, men bortsett från franskan som nog gick...sådär (men hallå, ställ inte för höga krav nu för det är fransk poesi vi hanskas med!) tror jag att jag klarade mej. det var fett fint väder ute och jag ville bara gå ut. hela min klass verkade tro att de hade failat helt men i så fall är jag orolig för deras intelligens. 

igår fikade jag med Johanna, svenskan som bor i småstaden intill (mer eller mindre). för första gången i mitt liv har jag ätit en riktig, maffig chokladpralinkakagrej :D. hur som helst, vi hade det så najs att jag kom försent till internatet efter.


viiilken skönhet ;) Johanna var detta alltså.

jag ska inte bre på om cirkusen för det har inkommit kommentarer i stil med att jag "bara pratar om den där cirkusen", men jag testade clown i lördags! nu kan jag tillsist svara ja när folk skämtsamt frågar om jag är clown..

glömde fota med våra fantastiska utstyrslar... men sminket sitter (o)lyckligtvis kvar (vi fick inte använda spegel, det är därför det ser ut som det gör).

har gjort klart vårt projektarbete (spårade ur lite på slutet för en av mina gruppmedlemmar har blivit storhetsvansinnig/kontrollfreak och förbjudit oss två andra att röra vid arbetet inför ihopsättningen, men nu är det slut iaf). konst/filosofi. bilden ovan är världens mest konstnördiga skämt, min värdpappa stirrade förbryllat på mej när jag visade den.

jag saknar er! kram sverige :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0