ett skepp kommer lastat med en liten update !

hej. på grund av brist på inspiration riskerar detta inlägg bli ganska oorganiserat och flummigt. så, nu ar jag varnat er i alla fall.

det är lov här nu. tittar man ut genom köksfönstret ner mot Lac Leman är det vår (fast mulet). tittar man i stället ut genom vardagsrumsfönstret upp för bergssidan är det vinter, snötäckt 100 m möh högre upp. varsågod och välj säsong efter humör. igår (och förra helgen, fast på ett annat ställe) åkte vi telemark igen, på världens minsta skidstation Cordon nära Mt Blanc. fast jag fick inte se Mt Blanc IGEN för det snöade hela dagen (pudersnö! eller typ kramsnö... men nysnö!) - det verkar som om någon har bestämt att jag inte ska få se det där förbannade berget för det är alltid mulet när vi är i trakten...
telemark dödar!

järnspikar vad skönt det är med lov! på fredagkvällen när jag kom hem till värdfamiljen (internat-rullväskan proppfull, och då hade jag ändå inte fått med allt) höll jag på att braka ihop; min plötsliga frihet blev mej övermäktig ;). på onsdag kväll drar vi till le Grand Bornand för fem dagars skidor och telemark - be till vädergudarna ni som läser detta för att snön ligger kvar (och helst utökar sej lite till til och med)! jag och min värdsyster Romane ska bo i ett stort chalet med 40 vuxna, precis vid pisten.

ooh förresten! igår efter skiddagen tittade vi på The Darjeeling Limited hemma hos värdfamiljen och jag tyckte om den jättemycket (trots att den var dubbad till franska)!! se den och tacka mej efter :P.

mitt bildprojekt är klart, fast det är inte så fotogeniskt så jag lägger bara upp en detaljbild:
"Ils vécurent malheureuse et ils eurent une Ferrari."

tusen virtuella kramar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0