(vad *** ska jag hitta på för rubrik den här gången då?!)

jag vill inte gör er avundsjuka (fy ellen, det är fult att ljuga!) men vi har 20 grader och sol här. det är ungefär som svensk sommar. fast.. det är ju lite konstigt, jag kommer ju komma hem sen och tvingas anpassa mej till den riktiga svenska sommaren dvs 15 grader och småregn. helt upp och ner.

veckans Händelser:
- kanske nämnde nån gång att vi hade föreställningar på cirkusen? jag tappade inte kontaktbollen en enda gång på söndagen!  i Frankrike säger man "merde"(=skit) i stället för break a leg, för förr i tiden kom folk till cirkusen med skitiga skor. alltså, enkel matte: mycket folk = mycket skit ;). fast matten kommer jag annars inte ihåg mer än fragment av. det som de kallar "matte" på literaturlinjen i frankrike handlar egentligen om att lära sej namn på grejer och inte om att räkna.
- har smakat den franska fonduen! det är gott... men fransk svamprisotto är godare. och äppelpaj.. jag börjar bestämt bli hungrig (igen).
- i måndags med filmklubben såg vi en krigsfilm från 1915, The Birth of a Nation. utan tal, svartvit naturligtvis. och, 3 h och 5 min lång. filosofiläraren som är ansvarig säger att nu kan vi ju åtminstone säga att vi sett den, men ingen har ju ens hört talas om den (vilket inte förvånar mej. dessutom var den rasistisk.)! men till nästan gång har han lovat oss en kort film från 80-talet som varken är svartvit, stum eller långrandig. tack gud för det.
- vi har blivit betygsatta igen. jag har sänkt mej, verkar det som. känns fett bra att kunna skita 100%igt i det :P.
- igår (1:a april) lyckades jag lura min värdpappa att jag skulle botoxa läpparna, och mina fina föräldrar att jag hade tatuerat mej; ett hjärta med texten "mamma & pappa" i. trodde mamma och pappa skulle bli arga men efteråt sa mamma att "ett litet hjärta med M och P i skulle ju inte skada"... no comments ;).  
- mina cravings efter en skateboard vägrar lämna mej ifred. jag kommer vara pank när jag kommer hem.

det ända jag har fotat sen sist, fy skäms på mej:
  
blommor. shit, vad händer? sedan när är jag typen som går runt och fotar blommor?!

skickar en solig 20 graders-puss :)

Kommentarer
Postat av: Anja

10 poäng för dina aprilskämt! Vi skrattade högt!

Kram fr Anja, Tomas å Moriz

PS.

Jag har också sett Nationens födelse, så jag vet vad du menar...(A)

2011-04-02 @ 12:25:14
Postat av: gissa vem!

ända o enda???

2011-04-02 @ 16:52:11
Postat av: Ellen

Hej underbara Ellen!

Vill bara säga att jag älskar din blogg, sluta aldrig med den! sommarvärme toppar värdet här, jag som var stolt över att gå utan vantar och mössa utan att frysa i helgen och idag regnar det för första gången sedan 4 månader, underkylt regn är bättre än la merde blanche...

peace out <3

2011-04-05 @ 01:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0