<3 la Suède

 
förra helgen ovan molnen (såg nästan mt Blanc.. utom att det var lite molnigt..)

mina fantastiska föräldrar har skickat mej ett fett paket med grejer jag saknade (och fyllt resten av paketet med lite vad som helst trevligt, typ GRÖNA RUSSIN!! jag känner mej mer hel i sällskap med min röda sammetskavaj, min svenska müsli och min graffitibok (samt mitt eget pennskrin; det som jag hade lånat av värdfamiljen var typ det fulaste jag sett :P). dessutom har jag nu min vinterjacka - bra grej när dom skiter i att värma upp plugget.  jag har nästan dött några gånger denna vecka till följd av köldskador. tur att dom värmer internatet iaf. tack för det.

denna vecka har jag lärt mej många fula ord. av hänsyn till ev vuxna läsare drar jag inga exempel här :P

idag var det en kille (densamma som i min lilla fotohyllning nedan) som sa att jag pratar lika bra franska som Andrea, svenskan som var här förra året, gjorde när hon varit här ett år. troligen inte sant men blir ni inte lite stolta över mej nu? ;)

inte tagit så mkt bilder denna vecka men idag i cafeterian flummade vi runt med min kamera, jag å några av mina favvomänniskor, så.. voilà.

 
schysst folk aka Théo och Nance (vetefan hur det stavas)
 
Marine, i min klass, som tycker att hon sabbar min seriösa franska med en massa slangord :P
 
Carine som nog inte älskar mej för att jag la upp denna..
 
med Vivi, något snyggare :)

och slutligen en 'hyllning' till Théo med öh, smygbilder :P (med cafeteria eller sk. MDL i bakgrunden - det är där man hänger för det är varmt!/ utom när man följer med folk ut för deras otaliga rökpauser/)


och slutligen slutligen min minikampanj till fördel för Oliviers konstnärskarriär (han flummade loss i min teckningsbok efter middagen när vi hängde i uppehållsrummet som vanligt - dessa komponerade han på kanske 5-10 minuter..). normalt sett ritar han inte seriefigurer iförsej utan folk men ändå.


salut :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0