i landet där man inte vet vad en snöplog är

i onsdags snöade det. typ 50 cm. från 1500 till 300 elever och dessutom var hälften av lärarna borta. hallå, ni har snö varje år! de har fortfarande inte plogat i Thonon. på förmiddagen när vi hade tre timmars hål pga lärare fast i snökaos gick/halkade jag och Marine in till centrum för att köpa crêpes, men det var stängt för det snöade för mkt... fail. men det var mysigt med pytteklass :).
Marine beundrar mössor i skidaffären :) (hittade ett par högst beundransvärda skidbrallor också...)


Laureline efter hiphopen - vet inte om ni har noterat det men det SNÖAR!!

saknar julpynt. alla ljusslingor i trädgårdarna, adventljusstakar, adventskalender, glöggbjudningar, pepparkakor (ska baka det imorrn :D), lussekatter, snölyktor (har dom aldrig hört talas om), snögubbar; var är ni?! ska strejka och köra enmansluciatåg den 13!

vi hade stort snöbollskrig onsdag kväll på internatet. jag blir skitglad av snön :D fast jag kan inte jogga längre. sprängs snart av energiöverskottet.

i torsdags var det HIV-dagen och konsert på skolan, fullproppat i salle poly där band från skolan spelade. såg ett jättebra rockband fast rösten på han som var sångare dödades totalt av de kassa högtalarna... men det var najs endå.

"AAAAAAOOOOEEEEEY!!"

i torsdags var jag och tittade på skidor med värdfamiljen. tydligen har ALLA här Dynastar. men jag är ju som pappa, måste kolla upp allt innan jag köper... men dom är schyssta, min nya värdfamilj. nästa helg ska vi åka och testa skidor i Avoria, en skidstation i närheten :D.

saknar er, kram :)
 
PS. puppy jump på iPhone finns här också! känns som hemma :P


Kommentarer
Postat av: ylva

Haha var pa rockkosert sjalv igar synkat XD

2010-12-04 @ 20:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0