hej :)

om fem dagar är det jul. jag stannar. det är jullov här nu, fast jag har fått massa läxor - det är inte lika heligt med lov här som i Sverige. lärarna lever i nån sorts villfarelse att gymnasiet faktiskt är till för att plugga. vet inte hur det blir med det. men mitt nya konstprojekt på temat "un livre comme un lieu, un lieu comme un livre" skulle behöva lite omsorj. det står tämligen stilla. nedan, bildlektion. notera handuppvärming längst bak (det är inte varmt i konstsalen), och jonglering(?) med färgtub till höger...

de har ändrat tågtiderna, så nu kmr jag få skippa sista historiatimmen varje onsdag för att hinna till cirkusen. dessutom hinner jag vara med alla fyra timmarna träning. två timmar vad jag vill plus två timmar mördarakrobatik. veckans höjdpunkt. (träningsvärk.) kmr tillbaka till internatet vid halv 8. det är bisarrt, det är inte särskilt många som lämnar internatet på kvällarna för att träna eller så. jag förstår inte hur de står ut; det händer ju inget där. tjejerna i min korridor provar kläder, läser modetidningar, pluggar och tittar på lite vad som helst på tv. jag tränar måndag (joggar), tisdag (hiphop med Laureline från internatet), onsdag (cirkus) - kvar är bara torsdagen. egentligen, internatet är som bäst när jag kan hänga med dom jag käkar med, under och efter middagen fram till 8.
annars var det la fête de l'internat, tema MTV, i torsdags. det ska va lite som nollning men det är mkt snällare. sistaåringarna hade hittat på en hel del skoj, danstävling 2ndes mot 1ères, provsmakning av fruktasvär smet ihoprörd av diverse specialiteter från Haute-Savoie, dansuppvisning till Lady Gaga med bling-bling-tights sexystyle :P. de hade tagit mängder av foton också, på töntiga täcken, pyjamasar, filmat folks skumma kvällsaktivteter. efter var det nattklubb. jag (hiphoppare) och Carine (Avril Lavigne) :

 + playboy bunnies från min korridor + flip-out!

det var faktiskt skitkul :D

igår åkte vi skidor igen. med nån sorts skidgrupp som jag och fam är inskriven i, vi var typ 20 pers i tjugo cm puder, nästan tomt på folk annars i stationen, Sommand-Praz de Lys. ingen jättestation men det märktes inte mycket där vi var ute och gled i lössnön. Théo hade av sin skida :P:P:P
fett stolt var han också.. ^^
jag vill åka skidor varje dag. dessutom är jag och mina pjäxor fortfarande på förvånansvärt god fot. känner på mej att vi håller på att inleda ett långt och stadigt partnerskap. och imorrn we go again (om det inte regnar :S var kallt igår men imorrn ska det regna!). det är trots alt inte så illa här.

skönt med lov. förresten, pepparkakorna blev rätt goda ändå, trots deras helsuspekta sirap :). min klass tyckte om dom också.
 
GOD JUL (om 5 dagar)!!! <3 :)

Kommentarer
Postat av: Tomten

Det här snubblade jag över och det var så skönt/tokigt att jag måste bara skicka över.

http://www.youtube.com/watch?v=26eyBmUwi6w

Stora kritikerpriset i Cannes

Långfilm på g

Mors Tomas

2010-12-22 @ 23:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0