le rêve parisien

igår kom jag hem från Paris. har träffat de andra svenskarna i programmet igen, fast bara 13 den här gången för det var vi som anordnade (föräldrafritt! ;)). för bilder hänvisas till ansiktsboken... det var magiskt. vi hittade den perfekta jazzkällaren (den parisiska drömmen omnämnd i rubriken) och levde loppan (sen behöver vi inte gå in på fler detaljer.). fast alla andra kom ju dit en dag innan mej vilket jag inte insåg förrän jag mötte upp dem på hotellet på fredagskvällen. ojoj. men på det viset fick jag en dag cirkusläger extra :D för jag och Lucie (värdlillasyrra) var på cirkusläger under tre dagar innan vi drog till Paris, och lägret var så bra att jag nästan inte ville åka sen.

hur som helst, det känns som om vi kännt varandra jättelänge, vi svenskar som möttes upp i hufvudstaden, fastän det var andra gången vi träffades.  vi har visserligen inte gjort så mycket dagtid men det gör inget. har ju redan varit där så många gånger att det nästan känns lite som hemma nu. har köpt ett jättefint armband; en fjäder i silver som ni får se när jag kommer hem för jag är för lat för att fota den :P.

haha, efter tre dagars trapets såg mina ben ut så här (förlåt för denna ganska opassande bild) KÄNSLIGA TITTARE VARNAS:


jättefin kyrka dekorerad av Jean Cocteau (vet inte vem det är, men noterar namnet ändå så kan nån få känna sej kulturell om nån vet), sedd på vägen till Paris med värdfamiljen som skulle på släktträff:



mysig, proppfull jazzklubbn i latinkvarteren:


nu sticker jag ut och joggar innan jag exploderar av för lång tid framför dataskärmen (tror jag lider av nån sorts allergi). kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi GILLAR: dina knän! att du har kul! att få kort från Paris! och DIG förstås!

(Ehhh...deux petits knaeskydd, peut être?...)

Hårda kramar fr Tyresoe

2011-05-06 @ 13:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0