"I want to break free..."

Det är varmt, har mer än 20 grader och sool, and "I want to break free..." (Queen). Jag glömde min kamera på cirkusen igår efter föreställningen (ja, FÖRESTÄLLNINGEN! vi har förest'llningar med cirkusen denna helg. jag kontaktjonglerar... eller försöker i alla fall. nästan fullsatt dessutom, så det funkar inte att jag går och tappar kontaktbollen då heller!). Så, inga bilder idag, jag hoppas att mitt gammaldagsa blogginlägg utan visuella element ändå går fram i vårt konsumtionssamhälle där allt ska vara fort och effektivt ;).

slutligen är Mission TPE (dvs det där halvårslånga projektarbetet om konskt/filosofi och vad som är fiiint) över. vi höll vårt slutföredrag i tisdags, framför en filosofi- och en bildlärare (med dreads! det är bara bildlärare som kommer undan med sånt här nere). och tänk er, efter att ha "jobbat" med detta i sex månader stod vi ändå där utanför och förberedde inledning och slutsats precis innan... men inga blackouts i alla fall :). och nu: aldrig mer TPE. det är nånting med såna där arbeten som jag inte gillar, typ känslan av att man måste hålla sej enligt tidsplanen för annars får det ut över resten av gruppen. och jag och tidsplaner går verkligen inte ihop.

eftersom min klass är ett hopplöst fall har jag mer eller mindre övergett dem. för att göra livet så smärtfritt som möjligt för alla inblandade.

i måndags liftade jag för andra gången i mitt liv. efter att ha lirkat till mej en extra cirkusträning (var tvungen att dra tidigare från franskan. administrationen har nog känslan av att jag undviker plugget..) höll jag på att missa tåget tillbaka till internatet för jag var så inne i träningen, så jag körde nödlösningen; ut med tummen. alla liftar här! det finns folk som liftar till träningen varje gång :P. värsta exotiskt. och, jag hann med tåget.

skicka en tanke hit så att jag inte tabbar mej i mitt cirkusnummer i eftermiddag (för idag är det massa som jag känner som tittar :S),
kram !!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0