schmuck

denna vecka kom det 20 svenskar i nått utbyte med Malmö till skolan. jag fick hänga med till Annecy - vackert, fast jag fattar inte idén med muséet om hur man bygger hus med jord som vi tvingades gå på först... - och CERN (jag har nu fattat anledningen till att alla var så rädda för ett svart hål när dom startade maskinen. och nu är jag rädd för detsamma :P). efter att ha dragit slutsatsen att svenskarna var precis som alla andra svenskar (fast de hade mkt medlidande med mej :P) hängde jag ändå mest med fransmännen. ibland, när allt klaffar, är de fett schyssta och kul att vara med.
 Lac d'Annecy + Anna, Elin och... vet inte vad dom heter.
Annecy

Clémence langar pose på CERN :D. Fin tjej detta; hon tränar också cirkus.

jag har fått tillbaka mina första uppsatser. jag fick en chock över hur bra det gick (jag är inte underkänd!!). fast egentligen skiter jag i det så länge jag inte fattar vad folk snackar om... om det inte hade varit för att till och med jag märker hur fort man fattar och pratar mer och mer hade jag kunnat lägga mej ner och dö, eller åtmistone åka hem.

har till och med varit kulturell: film på franska igår (fattade... lite. den var dubbad till och med!), Waiting for Godot, japp på engelska, i fredags. med Vic och delar av hennes klass. hon lackade ur för hon fattade nada, och pjäsen var muppad men jag har uppenbarligen inte glömt all min engelska :).

ni kommer inte tro mej, men i början av veckan kunde man se snö på bergstopparna från skolan! skidlust. men - denna helg har jag badat både lördag och söndag (medans Vic har pluggat ambitiöst. jag börjar misstänka att hon inte gör annat :/) med Tom och Clara. I OKTOBER!
 no comments (på cykel på väg t la plage, se nedan)


 dagens middag! mmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0