idag har jag sett en lama

trodde jag hade fått i mej nåt konstigt men nej, mitt i hästhagen på väg till affären.
alltså, jag har lov nu. kom tillbaka från en incroyable parissväng i förrgår kväll coh nu har jag huset för mej för alla utom pappan som kommer hem sent på kvällarna efter jobbet är i södern och gör, eh, nåt. dom kmr hem ikväll, så nu passar jag på att driva runt i stor skjorta och sjunga högt :D.

drog till modets, kärlekens och den fina kökets huvudstad i lördags morse för att träffa de andra svenskarna som är med i samma program, på andra platser i France.

DAG 1 tog tåget med Johanna, en annan svensk i samma program som bor 15 km från mej här i baguetteland. ingen dålig brud, och vi hade ju massor att prata om förstås :). alla har pratat sej hesa hela helgen. efter att ha hört från de andra inser man att man nog har det rätt bra ändå :P. och alla var så schyssta! har dessutom hittat en djursholmare, en VRG jarlaplanare och en sollentunakille. världen är liten.
lunch när vi kommit till Paris, med Johanna, hennes brorsa Peder (motiv på fotot ovan) och Stina, Elin och Annlie som vi mötte upp. vi svek Frankrike och käkade asgott på American Breakfast Club :).

vi fick göra precis vad vi ville hela helgen utom middagarna som var bokade på vårt mysiga vandrarhem med lutande trappor (bodde på översta våningen med utsikt över Paris hustak...) och ett gemensamt möte på svenska institutet. fetnajs; vi har varit uppe i Eiffeltornet, strosat bland vintagebutikerna i Maraiskvarteren där vi bodde, käkat crêpes och gått ut på kvällarna. och snackat, snackat, snackat. kanske har jag dålig fantasi men jag kan inte föreställa mej en helg bättre en den här :D.
första kvällen.

DAG 2 vi käkade lunch på trappan till Sacré-Coeur med utsikt över hela Paris. baguetter, fransk ost, småtomater (min idé förstås :P), en flaska cider. kände oss superfranska :)
 Johanna :D
 Notre Dame..
  Stina i Shakespeare & co
  kväll (nej, jag vet inte vad jag håller på med...men alla kan inte bli bra på bild ;))

DAG 3 som största turistklychan drog vi till Eiffeltornet. lägger upp största klichébilden också:
 
klockren! lunch på restaurant. André skickade in Elins kött för ytterligare grillning, hehe :P

på kvällen gick vi ut på skitmysig bar och sen avslutade vi kvällen i ett av rummen på auberget. ville inte gå och lägga oss, önskade oss strejk dagen därpå för att få stanna i Paris :P

DAG 4
hemåkningsdag.. folk började försvinna redan på morgonen! nej!

Shakespeare nästa. jag SKA flytta in där. synd att de bara har böcker på engelska, för jag har lovat mej själva att dissa engelska och svenska böcker tills min franska funkar som rinnande vatten (fast tydligen har dom ransonering på vatten på sommaren här när det är för torrt!).


lite Marais innan jag och Johanna var tvugna att dra vid 3. utan crêpes, för det fanns inga på tågstationen! vi laddade upp med kramar innan vi drog :D

fan, jag älskar er allihop! man blir nästan lite sentimental :P


Kommentarer
Postat av: Emil

Ellen du har sjukt fina bilder! Speciellt den med Eiffeltornet! :D <3

2010-10-28 @ 18:14:01
URL: http://blogboyyy.blogspot.com
Postat av: pasty

eeh ellen? djuret på bilden är ju inte någon lama, det är en dromedar väl?



<3 från din besserwisser kompis

2010-11-01 @ 10:40:49
Postat av: la chef du blog :)

tack emil :)



joo de va nog kanske en dromedar... men vem e besserwissern som särskriver besserwisserkompis? :D

2010-11-05 @ 23:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0