forra helgen laggade internet mer an vanligt

alltsa kunde jag inte publicera det vackra inlagget jag hade kampat med att fa ihop. resultat: décalage; jag presenterar: forra helgens inlagg. om jag hinner (cirkushelg, man ar fullbokad :P) smaller jag ihop nat fint pa sondag till er fran denna vecka...

"i fredags pratade jag med Olivier om macarons, jag sa att jag aldrig hade smakat det. han sa att han skulle baka och ta med, jag glömde det efter 30 sekunder. miljoner gånger har folk sagt att "det måste jag visa dej sen!" sen jag kom hit, ingen chans att man kommer ihåg det. men på måndagen efter maten, när vi hängde i étude-salen, bjöd Olivier på macarons som han hade bakat. och ni vet, dom ser ju ut som maränger, men det smakar typ som kladdkaka/brownies! en tous cas, jag blev jätteglad. det var veckans händelse.

en outre, jag har nu varit på cirkus, Théâtre Cirqule i Génève, tre gånger sen sist jag skrev (lö, ons, lö). det är annorlunda på cirkus än i plugget; första gången jag kom dit (med Clémence) fick jag veta att om två veckor skulle jag delta i en föreställning. asså, dom bah "tja bruden häng på" :P nä, men det är fett fin stämning. plus, man tränar i ett stort cirkustält. och tränarna bor i husvagnar brevid. jodå, helt seriöst.

Ella och Tiphaine pa cirkusen; bizarrt viga :P

Clémences mamma och lillasyrran Lucie (som också tränar cirkus) är jättesnälla också. deras mamma sa att jag är välkommen att bo hos dom när jag vill. igår när dom skjutsade mej fick jag se deras hus; som ett kråkslott! smala trätrappor, orientaliska tyger och hemtrevligt stökigt. jag är jätteglad att jag har träffat dom (inte bara för att dom skjutsar mej till träningarna på lördagarna :P). (fast i veckan kan jag inte åka med dom. åkte själv för första gången i onsdags... trassel med tåget, fick åka ersättningsbuss. trassel när jag kommit till Génève, fick fråga policer om hjälp för att hitta bussen. trassel med vädret, hade ingen jacka så jag blev rätt blöt. till slut var jag ganska sen...)

på onsdagarna får man välja mellan kurser i olika saker. körde en timme ring och efter var jag mör som kokt spagetti! jag har blivit svaaag :S hem och trimma.

annars var veckan skitjobbig. orkar inte skriva mer om den saken så jag tar i stället upp två kulturella fenomen som jag upptäckt denna vecka: 1. ett cirkeldiagram på franska heter en Camembert. och så tror man att det räcker med att äta den där stinkande osten. 2. i grundskolan om man har misskött sej på lektionen (man får förövrigt fortf betyg för beteende där också!) kan man bli bestraffad med att behöva skriva 50 eller 100 gånger samma fras!!!! "je ne dois pas parler en cours. je ne dois pas parler en cours...". hej och välkommen till 1800-talet.

i onsdags hade vi inget plugg; Armistice-efter-1a-världskriget-minnesdag (dra hem och sov!). jag joggade och gjorde spagetti med morotssås till Vic för att hon skulle få smaka på vad jag käkar hemma. hon uppfattade det dock som att det var för min skull, tror jag. men, det kan jag ju äta hela livet sen...

god mat à la farmor Mayer :) jag har inga klagomal pa maten...

Tom har upptackt cirkus."

KARLEK <3


Kommentarer
Postat av: ylva

Underbara bilder :D:D saknar dig mitt cirkus freak :P puss pa dig!

2010-11-28 @ 06:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0