fast nästa gång tar jag bilen upp..



idag har jag testat ski rando och, seriöst, jag fattar inte grejen. jag, Théo och 16 vuxna från vår galna utflyktsgrupp, som jag typ inte känner. jag hade fått låna ett par antika skidor för ändamålet, som vi hade justerat för att passa till mina utförspjäxor. innan avfärd skulle man fästa nån tyggrej under skidorna för att få fäste. därefter följde 2,5 h promenad brant uppför, med skidor och pjäxor. 750 meter höjdskillnad, det var typ Mount Everest. Théo den lilla smurfen trampade glatt på (kan han sluta vara så förbannat vältränad?).

det värsta: att åka ner tog väl 40 min men det berodde mest på att alla stack skidorna i vädret hela tiden. snön hade en mysig skorpa som effektivt förhindrade eventuella försök att svänga. man var tvungen att hoppa för att få snurr på skidorna! så sjukt ovärt... slitjobb upp, 'hjälp-jag-kan-inte-åka-skidor' ner. uppenbarligen MÅSTE jag testa igen :D


lunch på toppen (ca 1900 m.ö.h.)

Théo till vänster


kram på er :)

Kommentarer
Postat av: Anja

Ojojoj! Tungt! Och vackert! Fast på Bornholm har dom ännu mera snö, dom är faktiskt insnöade i sexmetersdrivor på sin kulliga ö - å vi mé snart. Gott Nytt ÅÅÅÅÅRRR Ellen!

2010-12-30 @ 19:42:47
Postat av: Stiiine

Haaa, jag älskar hur du skriver! Najs duu har det, förutom den livslånga promenaden uppför berget kanske.. öööh jag hade dött. saknar dig! <3

2010-12-31 @ 06:31:56
URL: http://stineiusa.blogg.se/
Postat av: Frida

ELLENN!!! Du har ju uppdaterat i massooor!! Lovar att jag ska följa bloggen mer ofta nu!! Superrolig läsning och massa roliga bilder att titta på!! Hoppas du har det superbra men det verkar det som! :D

MASSA PUSSAR OCH KRAMAR.

Din granne (såklart den BÄSTA) Fridisen <3<3<3

2010-12-31 @ 11:58:30
URL: http://fekdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0