tjena :)

jag har tagit ungefär fem bilder denna vecka så det blir inget panorama idag...

efter lite manipulation av kontakter och skoladministration har jag lyckats genomdriva projekt: cirkus-onsdag; numera får jag skippa sista historiatimmen varje onsdag, för att kunna ta tåget till cirkusen i utkanten av Génève, vid kvart i ett (mitt ordinarietåg finns inte mer, RIP..). fyra timmar cirkus varje onsdag; jag trivs som en soldyrkare i, öh, solen :D. fast det förhindrar inte att jag sedan i onsdags tvingats leva med en smärtsam, alltäckande träningsvärk, detta till följd av en viss dos övermod (valde två timmar luftakrobatik; död, + två timmar golvakro... hjärnan i armhålan?) samt småsadistiska tränare: "nu har vi haft lov, så vi startar med en extra hård träning för att snabbt få er i form igen". men ahh! lycka! dessutom är det bara en massa skönt folk där borta :).

fast den här kon skrämmer mej varje gång på vägen till cirkusen (alltså, den är av plast)
 
det glider på, ska käka sushi (typ) med Estelle, Marine, hennes kille å några killar till imorrn, om allt transporttrassel ordnar sej. jag vill ha moppe! jag känner mej.. fast!
har snöat in på arty serieböcker; "De mon chien comme preuve irréfutable de l'inexistence d'un dieu omniprésent" av Manu Larcenet (som är min nya idol) följer mej överallt. för ickefrankofona rekommenderas google translate för bättre förståelse av titeln...

protagonist i "De mon chien.."

har hittat yogité, samma sort som jag dicker hemma. den hårda kampen för överlevnad funkar bättre med en kopp varmt té till frukosten, så tack för det.

gonatt, bisous :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0