Lägesrapport 4/2 2011

Plats: i allrummet mitt emot brasan hos familjen Breysse (värdfamiljen), Draillant, Frankrike.
Väder: mellan 5 och 10 grader, klart.
Sinnesstämning: tillfredsställd frånsett vissa störande element i stil franskauppsats.
Observationer: min värdmamma Isabelle sparkar skämtsamt iväg ett par skor som ligger och dräller, värdpappa Hervé återvänder efter 2 minuters frånvaro för att hämta sin mobil; han ska på restaurang den lyxliraren, Théo gör sitt bästa för att efterlikna en säck potatis i TV-soffan sedan två timmar tillbaka (han har två energilägen: hyperaktiv och "stand-by"), Delphine pysslar som vanligt och Romane citerar absurditeter ur en tidning.
(Hervé återvänder igen. glömt nycklarna.)
Signifikanta händelser i veckan: 
- upptäckt en metod att spara yogurten från kvällen till frukosten morgonen därpå; jag placerar den helt enkelt utanför fönstret under nattet. detta har gett mej en stor tillfredsställelse.
- vidare, föll igår för trycket och köpte ett till konstnärligt seriealbum för pengarna som vi har på vårt regionskort för skolboksinköp. men det gör inget för min ironiska och översmarta bildlärare säger att det inte är att "konsummera" när man köper böcker och konst för det kallas kultur
- har nog tränat för mycket för nu håller min kropp på och bryter ner sej. blir nog tvungen att Vidta Åtgärder.
- denna vecka var trots allt lite bättre än den förra. inte bara p.g.a. yogurten och serieboken. har spenderat mer tid en vanligt med fransmän innehavandes karaktärsdrag såsom 'snäll' och 'rolig'.
- trots allt är jag nog för van vid att inte kunna prata, fast jag kan det nu. tvungen att påminna mej om det hela tiden.
- kanelbullarna blev goda, förövrigt.
- min ena internatrumskompis (den som inte pluggar så mycket) är less på skolan. jag frågar mej var logiken är, det borde i så fall vara den andra. men det är synd om henne, trots att jag lånar ut mina Pico Bogue-album så att hon ska få nåt annat att tänka på.
-o-händelse: mitt bildprojekt blir ALDRIG klart.
Framtidsutsikter: Bac Blanc nästa fredag; som slutexamen men det räknas inte lika mycket. men, 4 h franskaprov, 2,5 fysik/kemi och 2,5 matte. inte coolt. tills imorgon är det mening att jag ska ha skapat ett roligt cirkusnummer. lycka till med min självdiciplin. soppa till middag ikväll.
Veckans bild: har bara fotat kanelbullarna och cirkusen denna vecka. och alla vet hur kanelbullar ser ut. figurerar på bilden: Vivian och Steve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0