tagga för paris!

imorgon klockan 6.20 lämnar jag Sciez (efter en natt på klubben m Vic + folk, drar om 10 :D) för at träffa de andra svenskarna som också är i Frankrike med samma utbytesgrej. har fortfarande inte listat ut hur man säger "tagga" på franska. 

i onsdags skulle jag ha åkt till Genève och tränat cirkus. jag hade till slut fått tillstånd av värdfamiljen och var rånöjd. utom att dom *biiiip* tågkonduktörerna strejkade. så så var det med den saken. tur att gänget som adopterat mej (se förra veckan) hittade mej; dom hängde i centrum där man tar tåget. i mitt stadie av lätt depression till följd av tågstrejken blev jag lite förvirrad när det plötsligt var massa folk som gastade "ELLEN!!!". småtrött och aningens efterbliven i all ära, men inte ensam i alla fall. jag älskar dom människorna, seriöst.
i lördags var jag å kollade där borta på cirkusen och på Clémence, dom hade föreställning. seriöst, det var helgrymt!! det var folk som var nästan proffs där och körde till och med :D efteråt hjälpte Clémence mej att prata med dom officiella människorna och tout va bien - JAG SKA TRÄNA CIRKUS! 

cykelbrudar på cirkusen (extremt svårfotat...) :D blir sugen!

mina fina familj kommer hit nästa fredag också. 

förövrigt har astrid å a-k lyckats skriva i sej på listan över folk jag föralltid kommer älska genom att skicka mej ett par happy socks. bästa <3

 
när jag inte pallar dom franska 1800-talsromanerna som franskaläraren lånar ut till mej läser jag detta. det är ju på franska iaf... dessutom är det askul :)

saknar och älskar er. 1000 bisous,
ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0